مشاوره رایگان ...
09025305339

منبع آب گرم کویل دار

منبع آب گرم کویل دار از تجهیزات اصلی در موتورخانه های گرمایشی جهت تولید آب گرم بهداشتی می باشد .

منبع آب گرم کویل دار از دو قسمت اساسی تشکیل شده اند .

  1. لوله های مسی ( کویل )
  2. منبع ذخیره آب گرم بهداشتی از جنس ورق گالوانیزه

نحوه کار منبع آب گرم کویل دار :

در منبع آب گرم کویل دار آب گرم شده در قسمت دیگ موتورخانه به وسیله پمپ سیرکولاسیون درون لوله های مسی ( کویل ) به حرکت در می آید و کویل های منبع ، حرارت موجود در آب را به آب بهداشتی داخل منبع که اطراف کویل را در برگرفته منتقل می کند .

 منابع آب گرم کویل دار در دو نوع ایستاده و افقی تولید می شوند که با توجه به ابعاد فضای موتورخانه و سایر محدودیت ها می توان یکی از این دو نوع را مورد استفاده قرار داد .

برای انتخاب منبع آب گرم کویل دار موارد زیر را باید در نظر داشت :

  1. محاسبه دقیق حجم منبع آب گرم کویل دار
  2. ابعاد منبع آب گرم کویل دار با توجه به ابعاد موتورخانه و سایر محدودیت های نصب

 افزایش طول عمر منبع آب گرم کویل دار:

دمای آب در گردش در کویل های منبع آب گرم کویل دار در طول عمر این تجهیز موثر می باشد . دمای پایین تر آب موجب کاهش فعل و انفعالات شیمیایی در سطح داخلی منبع شده و باعث افزایش عمر کارکرد این دستگاه خواهد شد .

یکی از نکاتی که بایستی در بهره برداری از منبع آب گرم کویل دار توجه نمود موضوع سختی آب و ایجاد رسوب در جداره های کویل منبع می باشد .

سختی موجود در آب با رسوب در جداره های لوله موجب کاهش انتقال حرارت و کاهش میزان جریان عبوری آب گرم به علت کاهش قطر لوله در اثر رسوب  می شود .

همچنین این رسوبات موجب کاهش انتقال حرارت در قسمت دیگ خواهد شد .

برای جلوگیری از این پدیده می توان از دستگاه سختی گیر رزینی و دستگاه های ضد رسوب الکترونیکی و مغناطیسی بهره گرفت .

همچنین پدیده دیگری در طول عمر این تجهیز دارای اهمیت است و آن پدیده خوردگی گالوانیک می باشد که به علت وجود ذرات ریز فلزات غیر هم جنس ناشی از تجهیزات به کار رفته در موتورخانه و سیستم های توزیع گرما مانند رادیاتورها در آب در گردش و تماس این ذرات با سطح داخلی و خارجی این تجهیزات می باشد و موجب ایجاد خوردگی و در نهایت سوراخ و نشتی در آنها خواهد شد .

 برای جلوگیری از پدیده خوردگی گالوانیک می توان از فیلترهای مغناطیسی که ویژه این کار ساخته شده اند استفاده کرد تا این ذرات ریز و متحرک در قسمت مغناطیسی فیلتر به دام بیافتند .   

برای افزایش سرعت پاسخگویی و برقراری ارتباط با کارشناسان از روش کلیک بر روی دکمه دریافت مشاوره رایگان و یا ارسال پیامک به شماره 100001777 استفاده کنید .