مشاوره رایگان ...
09025305339

منبع آب گرم دوجداره چیست ؟

منبع آب گرم دوجداره یکی از اجزای اصلی موتورخانه های گرمایشی برای تولید آ ب گرم بهداشتی فراوان می باشد .

منبع آب گرم دوجداره از دو استوانه فلزی که یکی در کاربرد جدار خارجی و دیگری در کاربرد جدار داخلی می باشد تشکیل شده است . منبع آب گرم دوجداره دارای ورودی و خروجی آب گرم سیرکولاسیون و آب گرم بهداشتی و ورودی برگشت آب گرم بهداشتی می باشد .

در منبع آب گرم دوجداره دو مدار جهت انتقال گرما از آب گرم شده در داخل دیگ به آب بهداشتی مصرفی وجود دارد . آب گرم شده در دیگ در یک مسیر بسته و به وسیله دستگاه پمپ سیرکولاسیون در جداره خارجی این منبع جریان می یابد و آب سرد بهداشتی با ورود به جداره داخلی این منبع گرم شده و از سوی دیگر منبع خارج می شود و به سمت مصرف کنندگان هدایت می شود .

جنس منبع آب گرم دوجداره از ورق فولادی گالوانیزه می باشد . جهت مصارف آب بهداشتی بایستی ورق فلزی از نوع گالوانیزه به کار رود .

نکات مهم در انتخاب منبع آب گرم دو جداره :

  1. محاسبه ابعاد صحیح منبع با توجه به ابعاد موتورخانه
  2. جنس و ضخامت ورق استفاده شده در منبع
  3. تعبیه مسیر برگشت آب گرم بهداشتی روی منبع

در هنگام نصب منبع دوجداره آب گرم موتورخانه باید توجه داشت که سازه نگهدارنده منبع بایستی دارای مقاومت کافی برای تحمل وزن منبع به علاوه وزن آب درون آن باشد .

افزایش طول عمر منبع آب گرم دوجداره :

از عوامل موثر در طول عمر منبع آب گرم دوجداره میزان دمای آب در گردش می باشد . هرچه این دما پایین تر باشد عمر این تجهیز بالا خواهد رفت.

طول عمر منبع آب گرم دوجداره ارتباط مستقیمی با میزان سختی آب در گردش و آب مصرفی بهداشتی داشته که می توان با نصب دستگاه سختی گیر رزینی و دستگاه ضد رسوب الکترونیکی و مغناطیسی آن را افزایش داد .

سختی موجود در آب با رسوب در جداره های لوله ها و دیگ و منبع آب گرم دوجداره موجب کاهش انتقال حرارت شده و میزان آب در گردش در سیستم را کاهش می دهد .

از مهم ترین عوامل افزایش طول عمر منبع آب گرم دوجداره می توان به جلوگیری از بروز پدیده خوردگی گالوانیک و ایجاد سوراخ و نشتی  در منبع و دیگ و لوله ها اشاره کرد . در پدیده خوردگی گالوانیک ذرات ریز جدا شده از سطح فلزات و حرکت در طول مدار آب در گردش و زمانی که دو یا چند فلز ناهمجنس در تماس با یکدیگر قرار گیرند موجب این خوردگی ایجاد خواهد شد . برای جلوگیری و کاهش اثر این پدیده می توان از فیلترهای مغناطیسی استفاده کرد که با نصب آن در مسیر آب در گردش این ذرات جذب قسمت مغناطیسی فیلتر می شوند.

برای افزایش سرعت پاسخگویی و برقراری ارتباط با کارشناسان از روش کلیک بر روی دکمه دریافت مشاوره رایگان و یا ارسال پیامک به شماره 100001777 استفاده کنید .